Wednesday, March 9, 2011

هفده اسفند 1389


بازداشت گسترده زنان و دختران در روز جهانی زن
http://www.rahesabz.net/story/33902/
جــرس: در حالی که امروز هشتم مارس روز جهانی زن بود و بر اساس فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید و گروه‌های مختلف سیاسی و مدافع حقوق زن، قرار به برگزاری تجمعات اعتراض و برابری طلبانه همراه با اعتراض به ادامه حصر و وضعیت نامعلوم میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان در ایران بود، بسیاری از زنان و دختران در تهران بازداشت شده‌اند.

به گزارش رهانا، غروب سه شنبه تعداد زیادی از دختران و زنان در حد فاصل خیابان اسکندری و خیابان نواب تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند و این بازداشت‌ها نیز همراه با توهین و خشونت به زنان و دختران بوده و بازداشت شدگان به مینی‌بوس‌ها و ون‌های نیروهای انتظامی هدایت و سپس به بازداشتگاه منتقل شده‌اند.

همچنین در خیابان رودکی تهران یک اتوبوس مملو از زنان بازداشت شده به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است. در این خیابان ماموران امنیتی و نظامی مردم را به بهانه بسته بودن راه به کوچه‌های فرعی هدایت کرده و سپس آن‌ها را بازداشت می‌کردند.

رهانا از سطح تهران از بازداشت‌های گسترده و فله‌ای گزارش داده و نوشته بود "در میدان ولی عصر تهران، غروب سه شنبه تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند که جمله بازداشت‌ها به صورت فله‌ای بوده است.

گفتنی است در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، از بعد از ظهر سه شنبه هفدهم اسفند ماه، تهران مجددا چهره پادگانی نظامی با آرایش گستردۀ نیروهای امنیتی و انتظامی و گارد ضد شورش به خود گرفته بود و همزمان نیروهای لباس شخصی، به مانورهای پیاده و سواره در میادین و خیابانهای اصلی پایتخت دست زدند.

در همین رابطه منابع خبری جرس گزارش داده بودند که روز سه شنبه میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر تا تقاطع چهارراه ولیعصر ـ خیابان انقلاب، در ساعات ابتدایی تظاهرات روز آرامتری را نسبت به گذشته پشت سر گذاشت. با نزدیک شدن به غروب در حدفاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب و از آنجا تا تقاطع توحید در خیابان آزادی، جمعیت قابل توجهی در حال راهپیمایی آرام بودند.

این گزارش افزود "در ادامه‌ این مسیر تا میدان آزادی، بنا به شیوه‌ هفته‌های قبل، با هدایت شدن مردم به خیابان‌های فرعی از میزان تکثر جمعیت به شدت کاسته شد و یکی از دلایل آن، هجوم بی‌دلیل نیروهای امنیتی به سمت مردمی که در خیابانهای فرعی به سر می‌بردند، بود. این در حالی است که در راهپیماییهای قبلی به معترضینی که در حاشیه‌ی خیابان و میادین اصلی بودند کمتر حمله یا مانع‌تراشی از ادامه‌ی مسیرشان می شد.

در ادامه گزارش فوق خاطرنشان گردید که "حضور پلیس زن به شدت چشمگیر بود، و تعدادی از زنان چادری تظاهرکننده را نیز دستگیر کردند و به دختران بدون پوشش کامل تذکر می‌دادند."

حضور "اطفال باتوم به دست" روزگذشته، پررنگ‌تر از قبل بود.



در روز زن، خیابان‌های مرکزی تهران بار دیگر تبدیل به پادگان نظامی شد

http://www.greencorrespondents.com/2011/03/blog-post_09.html
خبرنگاران سبز/ گزارش و خبر: بنا بر گزارش‌های رسیده به خبرنگاران سبز تهران در سه شنبه دوم اعتراض که روز جهانی زن نیز بود بار دیگر تبدیل به یک پادگان نظامی شد. گزارش گزارش‌گران مختلف حاکی است که نیروهای موتور سوار (لباس شخصی‌های لباس فرم‌دار ولی بدون نشان رسمی سازمانی از هیچ یک از نیروهای نظامی یا انتظامی) و نیروهای پلیس ضد شورش عمده‌ترین نیروهای آشکار بودند. ازدحام بیشتر این نیروها بیشتر در اطراف میدان ولی‌‌عصر، چهار راه ولی عصر و پارک دانشجو، اطراف پارک لاله، و همچنین حد فاصل میان چهار را ولی‌عصر و انقلاب از یک سو و چهار راه ولی عصر و امام حسین از سوی دیگر بوده است.

از سوی دیگر برخی خبرهای حاکی از دستگیری عده‌ای از هم‌وطنان ما در میدان ولی‌عصر دارد؛ این خبر هنوز از طرف منابع خبری خبرنگاران سبز تایید نشده است. ویدئوی زیر که امروز گرفته شده است گوشه‌ای از صف‌آرایی نظامی حکومت اسلامی ایران در برابر مردم خود را نشان می‌دهد.




تهران در روز جهانی زن چگونه بود
http://www.rayemakojast.org/spip.php?article2595
گزارش خبرنگاران رای ما کجاست: هفدهم اسفند، روز جهانی زن میدان محسنی و خیابان میرداماد تهران مملو از نیروهای امنیتی و لباس شخصی بود تا جایی که خیلی از رهگذران با اظهار تعجب از حضور این نیروها می گفتند که به عمرشان این همه نیرو را یک جا ندیده اند .

معترضان به دولت در روز جهانی زن، یکی از محل های تجمع اعتراضی شان را هم زمان با حصر زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، میدان مادرتهران انتخاب کرده بودند، یعنی جایی که مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد در آنجا نصب شده است.

به گزارش خبرنگار رای ما کجاست حضور موتورسوارها ، نیروی انتظامی ، گارد ضدشورش و بسیج و…در این روز هم مثل سه شنبه ی، بسیار گسترده بود.

چند صد نفر از معترضان در این روز در این میدان و خیابانهای منتهی به خیابان شریعتی حضور یافتند . اما سیستم امنیتی به حضور نیروهای انتظامی و نظامی در خیابان هم اکتفا نکرد و زنان و مردانی را به صورت ناشناس بین مردم می فرستاد تا معترضان یا کسانی را که قصد شروع تجمع و اعتراض دارند را شناسایی کنند . معترضانی که با یکدیگر درباره این روز یا برنامه هایشان صحبت می کردند، ناگهان با حمله ناگهانی این افراد که خود را در میان مردم جای داده بودند روبرو می شدند. حتی عده ای از این افراد زنانی بودند که بین جمعیت نفوذ کرده و با دادن شعارهای تند قصد داشتند معترضان را تحریک و در نهایت بازداشت کنند . اما معترضان اغلب با این افراد برخورد می کردند و می فهمیدند که آنها نفوذی هستند، البته در مواردی هم همین افراد چند جوان را درمیان جمعیت معترض شناسایی و دستگیر کردند .

دور تا دور میدان مادر پر از خودروهای یگان ویژه و ونهای نیروی انتظامی بود، در این روز در میدان محسنی تهران خودروهایی با سیم های بلند در اطراف آن هم ایستاده بودند، نوع چینش خودروهای نیروهای انتظامی و ماموران در این روز به گونه ای بود که در معترضان ایجاد رعب و وحشت کند .بسیاری از کسانی که در این روز در میدان محسنی تهران حضور یافته بودند نیز به این موضوع اشاره می کردند .در تمام این مدت که معترضان در این میدان و خیابانهای اطراف آن در سکوت راهپیمایی می کردند، معترضانی که سوار بر خودروهایشان بودند با بوق های ممتد آها را همراهی می کردند .حضور پلیس زن نیز در این روز دیده می شد، زنانی که در خودروهایی با نام گشت اخلاقی در کمین معترضان به ویژه زنان و دختران بودند.

میدان ونک نیز روز گذشته چنین وضعیتی داشت و پر از حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی و نیروهای گارد ضد شورش بود. زمانی که تعدادی از معترضان گردهم آمدند و فریاد الله اکبر سر دادند شلیک گاز اشک آور موجب پراکنده شدن معترضان و سرفه شدید تعداد ی از افراد و به خصوص سالمندان شد .در این میدان امروز بسیاری از فروشگاه های معروف بسته بود . فروشگاه چرم مشهد در ابتدای خیابان برزیل امروز تعطیل بود و کرکره هایش پایین بود .مرم می گفتند عجب ما خرید هم که می آییم مغازه ها را می بندند .

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در دیگر خیابانها و میادین اصلی شهر تهران هم به ویژه میدان فاطمی، ، ولی عصر، انقلاب، صادقیه و پونک گسترده بود . اما حضور این نیروها همچنان در میدان مادر(محسنی) و میدان انقلاب بیش از هرجای دیگری گزارش شده است. تا آنجا که در خیابان کارگر، تهران انبوه نیروهای امنیتی راه های ورود مردم به میدان انقلاب را مسدود کرده و چندین بار نیز اقدام به پرتاب گازاشک آور به سمت مردم کردند در این میدان همچنین تجمع های کوچکی شکل گرفت که با شعارهای ” مرگ بر دیکتاتور” همراه و خیلی زود با شلیک گاز اشک آور وحمله نیروهای لباس شخصی و بسیج به مردم متفرق شد .

شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه شماره پنج خود، با بیان اینکه “روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست”، همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت کرده و همزمان از همراهان سبز خواسته بود که فعالانه در برنامه های این روز شرکت کنند.


ایجاد فضای امنیتی و درگیری‌های پراکنده در تهران
https://hra-news.org/00/7274-1.html
خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی با استقرار در میادین اصلی شهر تهران، مانع از شکل گیری تظاهرات مسالمت آمیز مردم در ۸ مارس (روز جهانی زن) شده و ضمن اعمال خشونت، ده‌ها تن را نیز بازداشت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی از پیش از ظهر امروز، در بسیاری از میادین و خیابان‌های اصلی شهر تهران حضور پر رنگی داشته و مانع از شکل گیری تظاهرات مسالمت آمیز مردم شدند.

گفته می شود حضور نیروهای امنیتی در خیابان ها و میادینی نظیر ولیعصر، هفت تیر، هفت حوض، پروین، تهران پارس، نارمک، مادر، انقلاب، ونک، فاطمی، فردوسی، کاج و .. بسیار محسوس بوده است.

نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکل گیری تجمعات، خیابان های منتهی به میادین مذکور را مسدود و از تردد ایشان جلوگیری به عمل می آوردند. گزارشگر هرانا در یک مورد مشاهده کرده است که نیروهای امنیتی خطاب به مردم می گفتند "امروز مرکز شهر تعطیل است!"

هم چنین در خیابان تخت طاووس تهران، نیروی‌های امنیتی جلوی عابرین را گرفته و ضمن تفتیش بدنی و بازجویی خیابانی در برخی موارد به وارسی موبایل شهروندان نیز پرداختند.

از سویی در خیابان یوسف آباد درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی گزارش شده است که در پی آن دستکم ده تن بازداشت شدند. این در حالیست که ضرب و شتم و بازداشت فله‌ای شهروندان در بسیاری از خیابان‌های شهر تهران به وفور مشاهده شده است.

نکتهٔ جالب توجه که طی هفته‌های اخیر کم و بیش به چشم خورده بود، حضور افراد کم سن و سال در بین نیروهای بسیج و زن‌های بسیجی که زیر چادر‌هایشان باتوم حمل می‌کردند، بوده است.

لازم به یادآوری ست طی روزهای اخیر بسیاری از فعالین زنان مقرر کرده بودند که، در روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه که مصادف است با ۸ مارس، روز جهانی زن، برای احقاق حقوق برابر خود با مردان به خیابان‌ها خواهند آمد.


زدن و آزار راهپیمایان، تهران


هو کردن بسیجی ها در شیراز




آنقدر مأمور بود که انگار جنگی در پیش است!
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-401f427662.html
هم زنان آمدند هم ماموران زن
فرشته قاضی: تهران در روز جهانی زن، روز امنیتی دیگری را پشت سر گذاشت. نیروهای نظامی، امنیتی به همراه لباس شخصی ها و نیروهای بسیج در خیابان ها و میادین اصلی شهر، مستقر شده بودند تا ازهرگونه تجمع مردمی جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش خبرنگاران "روز" از تهران، روز گذشته برای اولین بار مردم شاهد حضور ماموران زن در خیابان های تهران بودند. زنانی که هرچند در طرح های اجتماعی جمهوری اسلامی برای برخورد با زنانی که حجابشان مورد تایید حکومت نیست حضور داشته اند اما اولین بار بود که از آنها برای سرکوب اعتراضات مردمی استفاده می شد.

میدان محسنی، چهارراه امیر آباد و محل جان باختن ندا آقا سلطان، مراکزی بود که از سوی مادران عزادار و برخی شبکه های اجتماعی به عنوان محل تجمع مردمی اعلام شده بود؛ سه محلی که دیروز در اختیار نظامیان و امنیتی ها بود و اجازه حضور مردم در آنها داده نمی شد.

یکی از خبرنگاران "روز" از تهران گزارش داده است: از ساعت ها قبل از زمان اعلام شده برای تجمع، چهارراه امیر آباد و خیابان کارگر را نیروهای نظامی بسته بودند. ورودی های پارک لاله نیز در کنترل نیروهای نظامی بود و اجازه تردد به مردم داده نمی شد و پارک کاملا در اختیار ماموران بود.

به گفته او ماموران به هر کسی که مشکوک می شدند بازداشت اش می کردند؛ دختر جوانی با روسری سبز از خيابان فاطمي وارد كارگر شد و نرسيده به موزه هنرهاي معاصر بلافاصله بازداشت شد. خیلی سریع او را سوار ون کردند و بردند.

یک شاهد عینی نیز به "روز" می گوید: انگار یک ارتش در مقابل پارک لاله پیاده کرده بودند؛ اینقدر مامور بود که انگار جنگی در پیش است. مردمی هم که برای تجمع آمده بودند حتی اجازه یک لحظه توقف هم نمی یافتند، تا کسی می ایستاد بازداشت می شدولی مردم همچنان در پیاده روها راه می رفتند و شعاری هم سر داده نمی شد.

امیر آباد نیز وضعیت مشابهی داشته است. یک شاهد عینی به "روز" می گوید: مردم راه می رفتند و حتی اجازه داده نمی شد برای سوار شدن بر ماشین نیز بایستند. سمت محل جان باختن ندا کاملا مسدود بود و کسی امکان رفتن به آن سمت را اصلا نداشت.

مادران عزادار اعلام کرده بودند در این محل تجمع خواهند کرد اما گزارش خبرنگاران "روز" حاکیست ماموران با تجمع در این محل اجازه تجمع مادران را ندادند و با کسانی که به این سمت می رفتند بخصوص با زنان برخورد خشنی داشتند. بااینحال مادران در دسته های چند نفری آمدند و هرچند اجازه توقف و پیوستن به هم دیگر را نداشتند اما در سکوت حضور داشتند.

خبرنگار "روز" از میدان محسنی نیز گزارش داده است که: وضعیت عجیبی در این منطقه حاکم بود و نیروهای نظامی خیلی زیاد بودند تمام مغازه ها و پاساژهای اطراف را از ساعت ها قبل بسته بودند تا کسی در پیاده روها تردد نکند؛ ميدان را هم کاملا در اختيار گرفته بودند. اینقدر زیاد بودند که واقعا حتي قدم زدن از لابلای آنها دشوار بود. بعد به صورت عمدي تقاطع ورودی ماشین به میدان را بسته بودند و ماشین های خیلی محدودی می توانستند وارد میدان شوند.در اصل کاری کرده بودند که ترافیک تا سر میرداماد و ولیعصر کشیده شود اما میدان در اختیارشان باشد و مردم نتوانند وارد شوند.

به گفته خبرنگار روز: امکان هیچ گونه تجمعی وجود نداشت و همه را متفرق میکردند حدود ساعت 17:30 مردم توانستند در دسته ای حدودا 50 نفره جمع شوند اما خیلی سریع ماموران ریختند و متفرق کردند.

یک شاهد عینی به "روز" می گوید: برخورد نیروهای بسیج، روزبه‌روز بی ملاحظه تر می شوند. دیروز در یکی از ایستگاههای اصلی بی. آر. تی در خيابان انقلاب روبروي سينما بهمن که به کنترل نیروهای بسیج در آمده بود، بسیجی ها در حضور دیدگان مردم، این ایستگاه را پر از ساندیس و کیک کرده بودند و پخش میکردند. خیلی هم رفتارشان زننده بود.

خبرنگاران "روز" گزارش داده اند که روز گذشته هر کدام از نیروهای بسیج دوربيني همراه داشتند و از همه عکس و فیلم می گرفتند. چه از مردمی که حس می کردند برای اعتراض آمده اند و چه از کسان دیگری که در حال عبور بودند؛ جالب این بود که مدام از زنان و دختران، عکس و فیلم می گرفتند؛ مثلا از دختري كه منتظر تاكسي بود و....

بر اساس گزارش خبرنگاران و شاهدان عینی میدان انقلاب، خیابان آزادی، خیابان های اطراف دانشگاه تهران، میدان ونک، میدان صادقیه، پونک، خیابان فاطمی، میدان تجریش، میر داماد، شهرک غرب و شریعتی نیز شاهد حضور نیروهای نظامی بود. نیروهایی که به تعداد بسیار و برای جلوگیری از هرگونه تجمعی حضور داشتند و در تردد عادی مردم نیز مشکل ایجاد می کردند.

در خیابان انقلاب به گفته شاهدان عینی، نیروهای نظامی با مردم درگیر شده و اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده اند. براساس این گزارش درخیابان 12 فروردین و همچنین خیابان دانشگاه درگیری رخ داده و تعدادی از مردم بازداشت شده اند.

یک شاهد عینی از حمله موتورسواران بسیجی به مردمی که در پیاده روها در میدان انقلاب حضور داشتند خبر می دهد و به "روز" می گوید: من آنجا بودم بالاتر و سر 12 فروردین گاز اشک آور زده بودند و ما می خواستیم بدان سمت برویم که یکباره موتور سواران یورش آوردند رسما با موتور روی ما می آمدند و سعی میکردند پراکنده کنند.

براساس ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده موتور سواران بسیجی به صورت دسته ای در اطراف میدان انقلاب در حال ویراژ دادن بودند.

ویدئوهایی نیز از حضور گسترده نیروهای نظامی منتشر شده که در یکی از این ویدئو ها که توسط تلویزیون بی بی سی پخش شد ماموران در حال ضرب و شتم مردم معترض با باتوم هستند.

بعد از نوجوانان، زنان هم آمدند

اما آنچه دیروز بیش از همه توجه همگان را به خود جلب کرده بود حضور ماموران زن برای سرکوب مردم معترض بود. در تجمع سه شنبه گذشته، از نوجوانان 14 – 15 ساله برای سرکوب مردم استفاده شده بود و اکنون در روز جهانی زن، حکومت، زنان را در کنار مردان نظامی و بسیجی برای مقابله با مردم فرستاده بود.

خبرنگار "روز" گزارش داده است: دیروز براي اولين بار زنان بسيجي در شهر مستقر شده بودند و در ميدان انقلاب و روبروي دانشگاه تهران به تعداد زیاد حضور داشتند و گارد گرفته بودند. زیر چادر و دور مقنعه، چفیه داشتند و از نظر سنی هم حدودا بالای 40 سال به نظر می رسیدند.

براساس این گزارش، این زنان از نیروهای بسیج بودند و همزمان حضور نوجوانان کم سن وسال باعث اعتراض مردم شده بود. مردم در اتوبوس ها و تاکسی ها مدام از این قضیه ابراز تاسف میکردند که چرا از بچه های کم سن و سال برای سرکوب مردم استفاده می شود.

یک شاهد عینی از آرایش نظامیان حکومتی به روز می گوید: نیروهای گارد را به فواصل مختلف از هم چيده بودند؛ خيلي برایم جالب بود تا به حال چنين اتفاقي نيفتاده بود. يک عده هم ماسك به صورت زده بودند مثل همان ماسك هايي كه نیروهای بسيجي مي زنند و اين كنتراست سياه و سفيد كه داشتند بيش از پيش در خيابان آنها را تابلو كرده بود.

در آستانه روز جهانی زن که مصادف با دومین سه شنبه اعتراضی بود، فعالان جنبش زنان و حامیان آنها این روز را "روز اعتراض" نامیده واعلام کرده بودند که به خیابان ها خواهند آمد.

شورای هماهنگی راه سبز امید نیز با انتشار بیانیه ای روز جهانی زن را "فرصت دیگری برای پیوند روزجهانی زن با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان" دانسته واز مردم خواسته بود در حمایت از خواسته های زنان به خیابان بیایند و همزمان به بازداشت و حصر رهبران جنبش سبز اعتراض کنند.



No comments:

Post a Comment

برای فرستادن نظر و پیغام، احتیاج به دادن اسم و آدرس و کلمه‌ رمز و قد و وزن ندارید. خودتان انتخاب کنید


رنــد
عـالم‌ســوز

شـاهـین دلـنشـین
نـــــــــدا کــاویـانی
جـواد سگِ‌نگـهبان
آخـریــن پـســت‌ها
گـزارشـگر: شـــاهین، خُــود
و دیگران! را نصیحت می‌کند:ا
تـــــــــو ای
رند عالمسوز خالی‌بندِ
مــهربـــان‌پــاچــه‌گــیــــــــر
سیاست‌ندار: اصولن، خالی‌بندی
در سیاست بعضی موقع‌ها خوب است
امــا باید یه خــالی‌ای بـبندی که بگنجه
بی‌ادب: از نضر* ادبـی، بـی‌ادبـی‌ست
کــــه پـــاچه‌ی کسی را بگیریم
پـــس منـــضور چیــــــست؟

گزارشگر: شاهین، که منضور
اصـلی‌اش هــم هــمــیــن! بــود
در ادامه‌ی نصیحت‌هایش فرمود!:ا
و تو ای ماتلی و ماتلی‌مدال و
نـــــــــــــــــــــــدا
و صـــمــد و
جوادِزندانی‌وحشی‌پـاچه‌گیر
تا مـیتوانی پــــاچه بگیر! که تا
کـــه تــا، کـــه تــا، کـــه تــا
...
ادامه




درباره ی من
وقتی تو اواخر زمان شاه وارد دانشگاه شدم، به خاطر حماقتی مختصر! و فضای حاکم …1




معرفی
ماتلی و ماتلی‌مدال





مجموعه‌ای
بزرگ از آیات قرآن
در مورد اجباری نبودن دین

...
...
پيامبر وظيفه‌‏اي جز ابلاغ رسالت ندارد/ تو مامور اجبار آنها به هدايت نيستي/ بگو من فقط بيم ‏دهنده و بشارت ‏دهنده‏‌ام/ در قبول دين، اكراهى نيست (در دين هيچ اجبارى نيست)/ وظيفه ندارى آنها را مجبور سازى/ تو فقط تذكر دهنده‏‌اي/ آن كس كه گمراه شده است به شما زيانى نمى‏رساند بازگشت همه شما به سوى خداست/ هدايت آنان (به طور اجبار) بر عهده تو نيست‏، بلكه خداوند هركس را كه بخواهد هدايت مى‏كند/ اگر خدا مى‏خواست مشرك نمى‏شدند و ما تو را مسؤول آنها قرار نداده‏ ايم/ اگر پروردگار مي‏خواست تمام آنها كه در روي زمين هستند همگي (از روي اجبار) ايمان مي‏آوردند، آيا تو مي‏خواهي مردم را مجبور سازي كه ايمان بياورند؟/ هيچكس نمي‏تواند ايمان بياورد جز به فرمان خدا/ بگو هر كس هدايت يابد براي خود هدايت شده، و هر كس گمراه گردد به زيان خود گمراه شده، و من ماءمور (به اجبار) شما نيستم/ در هر حال تو فقط مامور ابلاغ هستي و حساب (آنها) بر ماست/ پروردگار تو به كسانى كه از راه او گمراه گشته‏ اند، آگاهتر است/ پروردگار تو ميان آنها در قيامت به حكم خود داوري مي‏كند/ رستاخيز بطور قطع خواهد آمد من مي‏خواهم آن را پنهان كنم تا هر كس در برابر سعي و كوشش خود جزا ببيند
...
...





وقتی خدا تو قرآن
مهلت میده به شیطان
تــــــــــا روز قیــــــــامت

تو چه‌کاره‌ای که گیر میدی به
حجاب و دین و عبادت ملت؟





امیدوارم
اگه مسلمونی
مسلمون آزاده‌ای باشی
ولی اینو بدون که
طبق این آیات
محمد
پیغمبری برای قوم عرب بود
...
...
سوره ۱۳: الرعد
تو فقط هشداردهنده‏ اى و براى هر قومى رهبرى است ﴿۷﴾ا

سوره ۱۴: إبراهيم
ما هيچ پيامبري را نفرستاديم مگر به زبان قومش تا [پیغام ما را به زبانی که میفهمند] براي آنها آشكار سازد... ﴿۴﴾ا

سوره ۱۲: يوسف
الف لام راء اين است آيات كتاب روشنگر ﴿۱﴾ا
ما آنرا قرآن عربي نازل كرديم تا شما [عرب زبانان بتوانید] درك كنيد ﴿۲﴾ا
...
...






از
اینکه
موسوی گفت
حاکمیت از خشم مردم
بــتــرسـد نـه از مـا

چه نتیجه‌ای می‌گیریم؟




ترانه‌های من
شامل متن ترانه‌ها و
ملودی‌هایی که این ترانه‌ها
روی آن‌ها نوشته شده‌اند
اگر صدایش را دارید

ایـــن تــرانــه‌ها
را بخوانید





قرار
زیـــر را تبلیــغ

و به قراری ثابت تبدیل کنیم
و دوست و فامیل را هم، هر ماه
برای این قرار خبر کنیم
پنج‌شنبه‌ی اولِ هرماه
از ساعت 5،6 بعدازضُهر*
و بــــــــدون شــــــــــــــــــعـــار
گردشی به تَرَفِ میدان انقلاب
با جمعی که کـم کـم میشه
بــــــــــی‌شــــــــــــمار

و وقتی که شدیم بی‌شــمــار
همان فرداش هم شاید شدیم بی‌قرار
و از حکومت درآوردیم دمــــار
و اصلن تویی که بدون شعار
نـــداری روزگـــــــــــار
خوب یــه روز دیـــــگه
برای دادن شعار، قرار بذار
ملتی که نتواند این کم‌خطرترین حرکت را تحت عناوین مختلف سامان دهد، همیشه شکنجه می‌شود
و جان می‌دهد

این حرکت را جزو رسم و رسوم
و مانند یک سنگر بتُونی
محکم و پایدار کنیم






















































































































































































































































































Powered by Blogger.









































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































*
چرا

تعهدی
به "خَــت" یا
املاعِ "فارسی؟!" ندارم

هـمـراه بــا تــرانـه‌ی
الـفـــــــــــــبــا






اگر
توافق کنیم

کــــه مقـــام
رئیـــس‌جمهور
ملکـــه‌‌وپادشـــاه
تشریــفاتی باشد
بـــــــــــــــه زودی به
اتـحــــــادی بـــــــــزرگ
میــــــــــــــــــــــــــرسیم


انقدر سخت است که قبول کنیم
یک مجلس آزاد، در راس امور مملکت
باشد؟!/ ندا: با این توافق بسیـاری از
نگرانی‌ها و دشمنی‌ها از بین می‌رود
و شـــاید بسیـاری از کسانی که در
فکر قدرت یا دیکتاتوری جدیدی
هستند دســت از سر مردم بردارند
اگر اعضای شورای رهبریِ اصلیِ
آینده‌ی جنبش، افرادی باشند که زیر
ایــن توافق‌نامه را امضا کرده باشند
بـــــــــــــرای امثـــــــــــــــال مـــــــن
زیــــــاد مهم نخاهد* بـــــود که در
ترکیب مثلن 21 نفره‌ی این
رهبــــــــــــــــــــــــــری
اســـــــامی‌ای چـــــــــــون



من
ماتلی‌مدال

مــــــدال
رهـبــــــــــــریِ
جنبش سبز آزادی‌خاهی*
همیـــــــشه مسالمت‌جویی
واقعـن اصلاح‌تَلَبی و منـادیِ
اسلام
رحمانی/دمکراتیک/حقوق بشری

را به‌ گـــردن آقـــایان محترم
موسوی و کروبی
و نمایندگانشان می‌اندازم

و میروم تا برویم! به سراغ تعیین
رهبری‌ اصلیِ جنبش آزادی‌خاهی

رهبری‌ای که نه اهل هوچی‌گری
و دادنِ شعارها و فرمان‌های
بـــدون پشتــــــوانه باشد

نه مســـالمت‌جویی را بعنوانِ
راهِ همیـــــــشگی یا استراتژیکی
تبــلیــــــــــــــــــــــــــــــــــغ کند
و نه راه مُزاکرات مستقیم؟! و
غیرمستقیم را، در صورتِ
قدرت گرفــــــتن جنبش
ببنــــــــــــــــــــــدد








همه‌ی
دمکرات‌ها
سکولار هستند
امـــــــــــــــــــــــا
همـه‌ی سکـولارها
دمکرات نیستند





بخشی از آرشیو زیرین
http://rendeaalamsuz.blogspot.com
وبلاگ سابق من، که متاسفانه رمزش را
از دست دادم و خوشبختانه از بین نرفت
به تدریج به آرشیو بالا
منتقل خاهد* شد
2009 +: June (16) May (5) April (7) March (4) February (8) January (12) 2008 : December (5) November (7) October (4) September (2) August (9) July (8) June (4) May (6) April (9) March (8) February (19) January (8)
2007 : December (10) November (13) October (13) September (14)



پستهای سال 2006
و فعلن فقط بخشی از آن‌ها
از سایت www.taraane.com
که دیگر وجود خارجی ندارد
به آرشیو بالا منتقل شده است